Kérdések
A kidolgozáshoz az előadásdiák önmagukban nem elegendőek, a kötelező irodalom tanulmányozása is szükséges.
Első rész
- A. Rajzoljon egy tevékenység hálót, és magyarázza azt el.
B. Rajzolja be a kritikus utat, és magyarázza el. - Ismertesse a projekttervezési és vezetési folyamatot.
- Erőforrások ütemezése és költségvetés.
- Kockázatok azonosítása és elemzése (beleértve a halszálka és a Pareto diagramot).
- Ismertesse a SWOT elemzést.
- Projektkövetés és felügyelet.
- Ismertesse a szoftverfejlesztés során végzett ún. alaptevékenységeket.
- Ismertesse a vízesés modellt. Ábra és magyarázat szükséges.
- Ismertesse a "V" modellt. Ábra és magyarázat szükséges.
- Ismertesse az inkrementális (evolúciós) modellt. Ábra és magyarázat szükséges.
- Rajzoljon fel egy illusztrációs ábrát a RUP modellhez és magyarázza el a segítségével a modell dimenzióit.
- Mi az UML? Mire használható?
- A. Ismertesse az UML diagramok osztályozását.
B. Válasszon ki öt típust, és ismertesse őket egy-egy mondatban. - Elvárások elemzése és specifikáció (ehhez kapcsolódóan ismertesse a használati eset diagram elkészítését megelőző három eszközt is).
- Ismertesse részletesen a használati eset diagramot és annak elemeit (egy konkrét példa is szükséges). Ábra és magyarázat szükséges.
- Ismertesse részletesen a tevékenységi diagramot és annak elemeit (egy konkrét példa is szükséges). Ábra és magyarázat szükséges.
- Ismertesse az állapotautomatát/állapotgép diagramot (state machine) (egy konkrét példa is szükséges). Ábra és magyarázat szükséges.
- Tervezés (ehhez kapcsolódóan ismertesse a kontextus, a szakarchitektúra és az összetett szerkezeti diagramot is). Ábra és magyarázat szükséges.
- A. Ismertesse az osztálydiagramot. Ábra és magyarázat szükséges.
B. Ismertesse az osztályok közötti kapcsolatokat és grafikus jelölésüket egy-egy konkrét példán keresztül. Ábra és magyarázat szükséges. - Ismertesse az objektum diagramot (egy konkrét példa is szükséges). Ábra és magyarázat szükséges.
- Ismertesse a sorrend diagramot (egy konkrét példa is szükséges). Ábra és magyarázat szükséges.
- Ismertesse a csomag és az összetevő diagramot (konkrét példa is szükséges). Ábra és magyarázat szükséges.
- Ismertesse részletesen a RUP módszertant. Ábra és részletes lépésenkénti magyarázat szükséges.
- Ismertesse a statikus szoftver ellenőrzés (elemzés) technikáit.
- Ismertesse a két tanult dinamikus tesztelési módszert (hiányosság tesztelés és stressz tesztelés).
- Integrációs tesztelés. Ábra és magyarázat szükséges.
- Ismertesse a Scrum futam (sprint) lépéseit. Ábra és magyarázat szükséges.
- Ismertesse és magyarázza el az objektum-orientált fejlesztés négy tanult alapelvét.
- Ismertesse a programtervezési mintákat általánosan, valamint mutassa be az osztályozásukat.
- Ismertesse az Egyke/Singleton tervezési mintát részletesen a C# nyelv használatával.
- Ismertesse a Simple factory tervezési mintát részletesen C# nyelv használatával.
- Ismertesse a Dependency Injection tervezési mintát részletesen C# nyelv használatával.
- Ismertesse a Decorator tervezési mintát részletesen C# nyelv használatával.
- Ismertesse a Proxy tervezési mintát részletesen C# nyelv használatával.
- Ismertesse a Bridge tervezési mintát részletesen C# nyelv használatával.
- Ismertesse az Adapter tervezési mintát részletesen C# nyelv használatával.
- Ismertesse a Composite tervezési mintát részletesen C# nyelv használatával.
- Ismertesse a Facade tervezési mintát részletesen C# nyelv használatával.
- Ismertesse az Observer tervezési mintát részletesen C# nyelv használatával.
- Ismertesse a Template method tervezési mintát részletesen C# nyelv használatával.
Második rész
- Mi a szoftver? Milyen fajtái vannak?
- Mi a szoftvertechnológia (mindhárom megfogalmazás)?
- Ismertesse a spirál modellt. Ábra és magyarázat szükséges.
- Ismertesse az újrafelhasználás orientált (komponens alapú) modellt.
- Ismertesse a programozási nyelvek generációk szerinti osztályozását.
- Ismertesse a gyors prototípus készítési technikákat.
- Ismertesse a szoftverprototípus definícióját, jellemezőit, típusait és előnyeit.
- Ismertesse az OMT módszertant.
- Ismertesse a Booch módszertant.
- Mit nevezünk CASE eszközöknek, és milyen tevékenységeket támogatnak?
- Ismertesse a gyors/agilis szoftverfejlesztési módszerek megjelenésének okait és ezen módszerek általános jellemzőit.
- Ismertesse a gyors/agilis szoftverfejlesztési módszerek előnyös/hátrányos tulajdonságait, bevezetésükhöz kapcsolódó nehézségeket. Mikor érdemes és mikor nem használni őket?
- Ismertesse az extrém programozás módszerét.
- Ismertesse a Scrum módszertant részletesen.
- Ismertesse az Iterator tervezési mintát részletesen C# nyelv használatával.
- Ismertesse és hasonlítsa össze az MVC és MVP tervezési mintákat részletesen C# nyelv használatával.
- Ismertesse az MVVM tervezési mintát részletesen C# nyelv használatával.
- Ismertesse a Repository tervezési mintát részletesen C# nyelv használatával.
- Ismertesse a Data Mapper tervezési mintát részletesen C# nyelv használatával.
- Ismertesse a Command tervezési mintát részletesen C# nyelv használatával.
- Ismertesse a McCall modellt.
- Ismertesse az ISO/IEC 9126 modellt.
- SCOPE.
- NF Logiciel.
- CMM.
- Ismertesse a Bootstrap módszert.
- SPICE.