Nappali munkarend
Gyakorlati jegy követelmények Segédletek és ajánlott irodalom Előadás témakörök Gyakorlat témakörök Irányadó kérdések ZH-hoz

 

Tantárgyleírás

A kari tantárgyleírás rendszerben érhető el.

Gyakorlati jegy követelmények

A félév során teljesítendő számonkérések és feladatok az alábbiak.
  • Elméleti ZH, amivel összesen 40 pont szerezhető. Ebből 20 pont megszerzése a minimum követelmény.
  • A gyakorlati részből 60 pont szerezhető, ebből 30 pont megszerzése a minimum követelmény. A konkrét feladatokat és a határidőt a gyakorlatvezető határozza meg. Itt a hallgató három feladatot kell elkészítsen.
    • Egy AppInventoros alkalmazás fejlesztése (10 pont).
    • Egy adatbázis kezelést alkalmazó WPF alkalmazás fejlesztése (projektfeladat/nagyfeladat) (40 pont).
    • Egy MAUI alkalmazás fejlesztése (10 pont).

Előadások témakörei

Tervezet, a tényleges haladás függvényében frissül a tartalom hetente.

  1. 09.07. Követelményrendszer ismertetése. Windows Forms alkalmazások rövid bemutatása.
  2. 09.14. Windows Presentation Foundation alapok.
  3. 09.21. Események és viselkedés. Űrlapok, adatbevitel és ellenőrzés (első rész).
  4. 09.28. Adatbázis elérés (bevezetés). Entity Framework Core alapú adatbáziselérés.
  5. 10.05. Adatbázis elérési módok (közvetlen, ODBC, OLE DB). ADO.NET. Adatelérési modellek. Kapcsolat nélküli adatbáziselérés. A kapcsolat alapú adatbáziskezelés részletes áttekintése. A provider-consumer modell fontosabb objektumai. Adatok módosítása és a módosítások érvényesítése az adatbázisban.
  6. 10.12. Űrlapok, adatbevitel és ellenőrzés (második rész). Ismétlés: Bevezetés a LINQ használatába. LINQ to Objects (Szótár/Számok demó). Lambda kifejezések. LINQ to DataSets. Adatkötés WPF alkalmazásokban.
  7. 10.19. Egyedi oszlopdefiníciók DataGridnél. WPF rajzolás. WPF animáció. Adatok mentése JSON formátumba és visszaolvasás. Adattárolás XML-ben.
  8. 10.26. Online előadás LINQ to XML. További szerializációs megoldások.
  9. 11.02. ZH
  10. 11.09. MAUI bevezetés.
  11. 11.16. MAUI.
  12. 11.23. Pót ZH.
  13. 11.30. MAUI esettanulmány.

 

Gyakorlatok témakörei

Minden gyakorlat előtt el kell olvasni az előző előadás anyagát, a kapcsolódó ajánlott irodalmat és a gyakorlathoz tartozó felkészítő segédletet. Ajánlott a segédletben szereplő mintafeladat kipróbálása a gyakorlatban. Az előadásanyag és a segédlet ismerete nélkül a gyakorlaton kiadott feladat nem oldható meg.

  1. 09.04., 09.07. AppInventor: Kapj el alkalmazás, Macskasimogató. Egyéni AppInventor feladat kiadása.
  2. 09.11., 09.14. Windows Forms bevezető alkalmazás: Gyümölcsárazó automata.
  3. 09.18., 09.21. WPF - Memóriajáték (1. rész). Csoportmunkában megoldandó WPF-es feladat (projektfeladat) kiadása + csoportok összeállítása. Projektfeladat formai követelmények ismertetése.
  4. 09.25., 09.28. WPF - Memóriajáték (2. rész). WPF - Képnézegető.
  5. 10.02., 10.05. Entity Framework Core + Model first adatbáziskezelés (Telefonszámok alk. - 1. rész). A gyakorlathoz SQL Server Management Studio (SSMS) és Devart Entity Developer Express előzetes telepítése is szükséges-
  6. 10.09., 10.12. Projektkonzultáció 1. (Bemutatandó eredmények: az alkalmazástól evárt funkcionalitás, tárolni kívánt adatok, egyed-kapcsolat diagram, entitásmodell/relációs modell diagram)
    Fakultatív feladat egyéni feldolgozásra: AppInventor: Katica.
  7. 10.16., 10.19. WPF + Entity Framework Core + Model first adatbázis kezelés (Telefonszámok alk. - 2. rész)
  8. 10.26. A hétfői gyakorlat elmarad Kő-papír-olló játék megvalósítása WPF-ben.
  9. 10.30., 11.02. Projektkonzultáció 2. (Bemutatandó eredmények: kész felület, CRUD műveletek lekódolva)
  10. 11.06., 11.09. MAUI - "Kapj-el" játék alkalmazás.
  11. 11.13., 11.16. MAUI - Teszt alkalmazás. Fakultatív feladat egyéni feldolgozásra: MAUI - Memória játék
  12. 11.20., 11.23. Csoportos projekt bemutatása.
  13. 11.27., 11.30. MAUI - esettanulmány.

 

Az AppInventor feladattal kapcsolatos elvárások

  • A feladat egy szabadon választott alkalmazás készítése AppInventor segítségével, amit TEAMS-ben kell beadni. Az *.aia állományt és a Word formátumú képernyőképekkel ellátott szöveges magyarázatot kell feltölteni a TEAMS feladathoz. A magyarázó szöveg a program működését kell bemutassa.
  • Beadási határidő: október 2.

A MAUI feladattal kapcsolatos elvárások

  • A feladat egy szabadon választott alkalmazás készítése MAUI technológiával, amit TEAMS-ben kell beadni. A projektet *.zip tömörítéssel és a Word formátumú képernyőképekkel ellátott szöveges magyarázatot kell feltölteni a TEAMS feladathoz. A magyarázó szöveg a program működését kell bemutassa.
  • Beadási határidő: november 24.

Projektfeladat dokumentációjával kapcsolatos elvárások

  • A konkrét feladatot a gyakorlatvezető adja ki.
  • Formátum: Word dokumentum + forráskód.
  • Tartalmazza a hallgatók nevét, Neptun kódját, egyetem nevét, kar nevét, tanszék nevét, tantárgy nevét, dátumot, feladat címét.
  • Tartalmazza a feladatkiírást.
  • Részletesen, példán keresztül képernyőképek segítségével mutassa be az összes funkció használatát.
  • Tartalmazza az egyed-kapcsolat diagramot, és az entitás diagramot/relációs diagramot részletes magyarázattal.
  • Tartalmazza a forráskód állományok felsorolását, és mindegyik állomány esetében a tartalom pár szavas ismertetését.
  • Tartalmazza a projekt osztálydiagramját és minden minden osztály esetén 3-5 mondatban az osztály szerepének ismertetését.
  • Tartalmazza a felhasznált források megnevezését (irodalomjegyzék).
  • A forráskód részletes magyarázatokkal legyen ellátva (ez nem része a beadott Word dokumentumnak).
  • A word dokumentumot és a projektet tartalmazó ZIP tömörítésű állományt TEAMS-ben kell beadni. A csapat minden tagja fel kell töltse.
  • Beadási határidő: november 24.